teeter-tottering between brilliance and insanity


dinsdag 13 april 2010

Hij zit naast me op het vaste bankje in het Sarphatipark en vraagt me of ik een treinkaartje heb om een joint mee te draaien.
Hij bijt op zijn nagels om ze kort te houden.
Hij speldt het vest wat hij van me heeft gekregen aan de achterzijde vast, zodat de losse stof niet om zijn vel-over-been heen danst op het ritme van de wind die door het openstaande raam in mijn kamer waait.
Hij draait zijn hoofd weg wanneer we in de trein zitten en ik een foto van hem wil maken met mijn wegwerpcamera.
Hij wil naar de dierenwinkel om een vijfde muis te kopen die de rest van ons nestje knaagdieren kan vergezellen.
Hij betaalt mijn koffie en rookt mijn sigaretten.
Hij stapt uit bij halte Martelaarsgracht om me te ontwijken en te voorkomen dat we opnieuw met elkaars gezelschap geconfronteerd worden bij eindhalte Centraal Station van lijn 5.

Hij is weg.