teeter-tottering between brilliance and insanity


dinsdag 18 mei 2010

Bedrog

Ik opende de koelkast van mijn ouders en ging voor het flesje dat de ilusie wekte ijskoffie te zijn. Op het moment dat ik de opening aan mijn lippen zette en de vloeistof naar binnen goot realiseerde ik me dat dit geen ijskoffie was, maar koffieroom. Verdwaasd bestudeerde ik de duitse teksten die een groot oppervlak van het etiket bedekten en zette ik het flesje terug in de koelkast.

Toen ik me omdraaide zag ik dat Feline, één van de katten die in dit huis ronddwalen, zat te wachten op een portie calorieën. Ik goot wat van de koffieroom in een willekeurig etensbakje. Ze rook eraan en draaide op nonchalante wijze haar kop weg om te benadrukken dat ze het goedje niet lekker vond. Ze dacht zeker dat ik haar ijskoffie zou voeren.