teeter-tottering between brilliance and insanity


maandag 10 mei 2010

Moord

We stapten de woonkamer binnen en namen vrijwel direct een sterke geur waar.

Ik huilde, maar de tranen die over mijn wangen liepen waren niet afkomstig van de stank. Ik huilde omdat de resten en half verteerde organen van onze muizen verspreid door de woonkamer lagen.

Omdat Damien een echte man is ruimde hij de lijkjes op en draaide hij een sigaret voor me, terwijl ik het muizenhok (geheel afgesloten en kattenproof) inspecteerde en ontdekte dat er slechts één muis in leven was.

De dood van de muizen valt te wijten aan de buurvrouw, die hen en de katten dagelijks eten zou geven in de week die mijn ouders op vakantie waren. Maar dat deed ze niet. Ze stuurde haar kinderen op pad, en mede dankzij een slechte opvoeding en labiele persoonlijkheid zijn de muizen uit de kooi getild en in de woonkamer losgelaten. Met fatale gevolgen, voor zowel de kinderen als de muizen, want vannacht sloop ik hun nieuwbouwwoning binnen en zwaaide met mijn bijl in het rond terwijl ik alles wat op mijn pad kwam met geweld tegen de grond smeet. Dat hakte erin.