teeter-tottering between brilliance and insanity


vrijdag 19 maart 2010

Mijn oma heeft het huis in de Eerste Helmersstraat nog geprobeerd te houden voor als ik later uit huis zou gaan, en verhuurde het aan twee studenten die hoogstwaarschijnlijk de tijd van hun leven hebben gehad. Dat is in elk geval wat de buren ervan vonden en zij waren het er kennelijk niet mee eens, want na het vele klagen van geluidsoverlast werden ze het paleis uit gezet en was oma het kwijt.

Toen ik anderhalf jaar geleden halsoverkop uit huis getrapt werd heb ik een halfjaar in haar huidige woning in een of ander kutdorp in de Zaanstreek doorgebracht, waar ik slechts mijn veilige omgeving van de vier muren verliet om sigaretten te kopen bij de kiosk op de hoek. Vele avonden zaten we te Rummikubben en zei ze vaak dat ze het zo jammer vond, waarop ik machteloos zei dat ik het haar niet kwalijk nam en dat zij ook niet had kunnen weten dat alles zo zou lopen zoals het is gegaan, maar dat ik het de studenten nooit zou vergeven.